AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday, 4 November 2012

Apa ada dengan 17 minit 17 saat?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة 



Nauzubillah.....Mengerunkan ja bila baca tajuk artikel ni. Boleh bikin degup jantung ni dub dab dub dab 200 km/j. Banyangkan (sambil meletakkan tangan kanan di dada, satu jari tangan  kiri kat kepala....mata pandang siling) betapa ramainya anak luar nikah atau tidak sah taraf dilahirkan dibumi Malaysia yang dikatakan negara Islam......tak kan angpa tak terasa atau tersentuh barang sedikit dengan pendedahan ini?

Abg long bukan apa, kekadang takut juga. Bila semakin ramai yang lahir anak luar nikah kat Malaysia ini apa lagi yang tinggal untuk keturunan kita nanti? Bukan abg long nak hina anak2 sedemikian....Mereka tidak berdosa. Ayah ibu mereka yang berdosa sehingga terlahirnya mereka ke dunia.

Sedih wooooo bila dengar berita lagu ni. Negara majoriti Islam. Tapi yang lahir ramai anak haram. Ini semua tak lain tak bukan sebab kita leka dan alpa. Orang kita sekarang terlalu open minded pada perkara-perkara yang tak sepatutnya. Ibu kepada tunjang permasalahn ini bagi abg long adalah disebabkan hiburan berleluasa tanpa kawalan dan tanpa had. Sedangkan ilmu agama semakin menjauh dari naluri insan. Sebab itulaah terjadi sedemikian.

Angpa pikiaq la sat, bila depa ni banyak lahir keturunan kita besok2 lagumana? Anak cucu cicit kita nanti siapa jodoh mereka? Kemungkinan ia AKAN berjodohan dengan kita atau keturunan kita jika keadaan ini semakin berleluasa.....Nauzubillah.

Cuba tanya pada diri memasing, inikah yang kita mahu? Cikgu kat sekolah tak ajar pun semua yang mengarut ni.....ibu bapa tentu la jauh sekali. Semua ibu bapa dalam dunia ni nak anak dia hidup berjaya. 

Setiap 17 minit 17 saat anak luar nikah dilahirkan dan didaftarkan. Itu yang didaftarkan. Yang tak didaftar? yang didaftar secara sihir? yang lepas lahir dibuang? cu hitung dan conggak, berapa dia punya banyak?

Elok kaum2 hawa ni guna ayat ni kat pakwe memasing, "Awak boleh sentuh HATI saya, tapi bukan diri saya." Kan sweet kalau boleh kata lagu tu kan? kan? kan? ...HiHiHi...


❝... Apa yang Allah haramkan sebelum kahwin, sekejap saja. Sabarlah sekejap! Dah kahwin nanti, yang halal amatlah luas. Yang halal lebih indah kerana bernaungkan redha Allah ...❞
-Dipetik dari Ceramah Ustazah Fatimah Syarha 

Wallahualam

Barakallah fiikum
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.