AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday, 20 October 2012

Sejarah tercipta dibumi Kelantan?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


The Red Warrior (3) vs (2) ATM

Nak sembang apa lagi...satu tanah melayu dah tahu keputusan perlawanan final Piala Malaysia tadi. Ternyata The Red Warrior (TRW) berada dalam kelas mereka yang tersendiri. Piala Malaysia 2012 menjadi hak mereka akhirannya.

Walau bagaimanapun, ATM tidak kurang hebatnya. Memaksa perlawanan diheret ke masa tambahan setelah kedua pasukan terikat dengan jaringan 2-2. 

Bagi abg long perlawanan malam ni antara yang supe duper maha hebat pernah abg long saksi dengan mata kepala abg long sendiri. Aksi yang penuh dengan debaran dan unsur2 suspen. Jantung dup dab dup dab macam abg long pula yang duk kejor bola kat tengah bendang padang. Kat muka buku tadi dah macam pengulas sukan tak berbayaq pula jadinya. Saja je nak menyakat kengkawan kat muka buku. kasik panaz line. Kalau ada yang terpeleot dengan komentar ulasan abg long kat muka buku harap maafi ya sahabat2....HiHiHi....

Kemenangan tadi bermakna TRW dah menang kali ke-2 untuk Piala Malaysia. Malam ni juga mereka treble beb.....Gila kentang hah....Piala Liga Super depa rembat, Piala FA pun mereka sebat. Malam ni Piala Malaysia pula depa angkat.....Peeehhhhh memang lucky draw la depa. Makanya, depa malam ini melakar sejarah tersendiri. Dan, sejarah baru bola sepak tercipta dibumi Kelantan. Pasukan lain boleh la skodeng2 resepi kejayaan depa untuk saingan musim depan na. Dalam bola sepak ranking penting tau. Jangan sembang serabai kata ranking tiada apa2 makna.

Malam ini tuah ternyata milik TRW, tapi ATM pun main baguih pa. Cuma nasib dan tuah tak menyebelahi depa. Game malam ni memang menarik. Banyak gol yang cantik2. Game yang best dan mantap. Abg long rasa semua orang terhibur dengan game malam ni. Kalah menang tu biasa la kan, adat bertanding. Bawa bola dalam sudu pun ada yang menang, ada yang kalah.....HaHaHa...Tak kan lagi mau bising?

Abg long tengok Piya (kapten TRW) main bagus malam ni. Dua kali lorongan bola dia  dapat disempurnakan ke gawang oleh Mat Yo. Gila best la cara Piya main malam ni. Abg long harap Rajagopal ada tengok game malam ni. Mungkin Piya boleh diserapkan ke team Harimau Malaya nanti. Rajagogal dan sekutu bolanya sila take note game malam ni. Jangan  asyik duk sembang ranking bukan segalanya. Abg long harap Harimau Malaya juga mampu sehebat TRW dan ATM. InsyaAllah....

Abg long paling best tengok part yang Indra Putra jersi No.13 skor gol untuk TRW. Orang PERAK senegeri abg long jaringkan gol kemenangan untuk TRW. Yoep memang terbaik la. Walaupun Perak merundum pencapaian dia dalam bola sepak sekurang2nya dapat juga la abg long tumpang berbangga walaupun hanya dengan gol Indra Putra tadi tu. Sekurang-kurangnya masih ada lagi pemain Perak yang berbisa....HeHeHe....Perak dihatiku, Kelantan dijiwaku.....Boleh ka lagu tu? Aci kan aja la ya.....HiHiHi..

Esok (Ahad) negeri Kelantan cuti. Kepada para penyokong yang balik Kelantan tu hati-hati. Pandu cermat, fulus jimat...jiwa pun selamat. Kalau Terengganu pun amik cuti gak aci dak? Bukan apa, tanda semangat kejiranan dalam meraikan kejayaan bersama. Boleh la ya?.....Rasa nak cuti juga la.....




Keputusan penuh final Piala Malaysia 2012: TRW (3) vs (2) ATM.
Mat Yo - 43, 50
Rezal Zamberi - 49
Marlon Alex James - 69
Indra Putra - 97 (masa tambahan)


[NotaDiari]
U/P: Sultan dan sekutu bolanya. Semoga terbuka mata hati melihat perlawanan pada malam ini. Tolong jangan berpolitiking sangat dalam bola sepak ni. Yang baik jadikan tauladan, yang tak baik humban ja ke laut cina selatan. 

Malam ini bukan ATM yang kalah
Malam ini bukan sahaja TRW yang menang
Malam ini membuka mata semua peminat bola sepak bahawa arkitek sebenar kemaraan kedua pasukan ke pentas finalis Piala Malaysia 2012 adalah insan yang bernama TAN SRI ANUAR MUSA.

The Red Warrior + ATM Warrior = Tan Sri Anuar Musa


-Kata Biar Terasa-


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.