Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday 14 October 2012

Kehadiran 'insan' baru dalam hidup sememangnya merujakan | Bersama Cik Diadora yang comel

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Tadi siang balik kerja terus ke kerteh kemaman wif my friends. Ada dua urusan penting kat sana. 1st ke pejabat Sky Net untuk pos barang pada seorang sahabat yang berada di Selangor. 2nd, ke Shooping Complex Mesra Mall untuk book line bowling untuk family day 4 next week. Masa hendak melakukan urusan2 tersebut berlaku sesuatu yang tak best kat abg long.

Masa sampai kat Mesra Mall tu tetiba selipaq Jepun kaler hitam made in Thailand abg long putus tali dia.  terpaksa la jalan heret kaki macam si capek. Adoiiiiiiiiii....bikin kemaluan saja sama khalayak. 

Pergi kereta check tengok kot2 ada selipaq spare, tak pun kasut adidas putih yang selalu abg long lepak kan dia kat bawah seat driver. Tapi hampeh. Sekor pun takdak. Lupa yang minggu lepas masa nak pi basuh kereta kat kedai abg long punggah depa keluar. dah sudah basuh kereta lupa nak taruk semula mereka kat situ. Memang jem la kejap pa hotak kanan-kiri ni tadi. Nak tak nak terpaksa la beli selipaq baru. Tapi nak  menampak ke kedai sebelum dapat selipaq baru tu yang tak bestnya. Dah putus macam ne nak jalan lagi? haru jap jiwa time tu. 

Pikiaq jap ditengah2 terik mentari, kasi cayaq otak ni...senang sikit dapat idea. Alhamdulillah, dapat gak idea untuk mengatasi masalah. Nasib baik toolbox tak turunkan juga masa pi basuh kereta ari tu. Godek2 dalam tu jumpa la sepucuk paku pakis yang comel. Apa lagi, abg long pun tenyeh la tang tangkai selipaq abg long yang putus tu. Buat sebagai penghadang. Just cover buat sementara. Nasib baik pala hotak abg long ang ni bergeliga gak. Kalau tak, mau berkaki ayam seposen menampak ke pusat bowling Mesra Mall. 


lepas taruk paku tang tu terus masuk Mesra Mall. Tempat terjahan pertama sudah tentu la kedai Kasut You. Sebab kedai ni ja yang ada kat situ. Melilau dalam pat belas minit duk usya akhirnya abg long berkenan la kat spesis selipaq ni. Abg long tanya la sales girl kedai tu, "Dik, boleh trend in tak?" sambil tersenyum kambing abg long tunjukan selipaq Jepun hitam made in Thailand abg long tu. Sales girl tu tetiba macam terkedu, dia pun jawab "Tak boleh bang. Selipar abg buruk". Abg long saja ja nak menyakat dia sebetuinya. "Berapa tahun warranty selipaq ni?" tanya abg long lagi. "Sebulan je jaminan kedai bang. Dalam sebulan kalau abg rasa tak puas hati dan selipar ni rosak boleh datang sini tukar item lain dengan harga yang sama". Panjang dan lebar sales girl tu bagi penerangan. Baru hari ini bg long tau yang kasut dan selipaq pun ada warranty, sebelum ni men belasah je beli tak tau apa kebenda hak abg long sebagai pengguna. Baguih betui sales girl tadi tu. Atas dasar murah, best pakai....yang penting made in Malaysia...Apa lagi, rembat terus...HiHiHi!!


Terus pakai dan berjalan ke kaunter untuk proses pembayaran. Abg long pun hulur kat cashier selipaar Jepun hitam made in Thailand abg long yang putus kat dia. Suh dia masukan dalam kotak untuk abg long buat kenang-kenangan untuk anak cucu kendian hari. Tersenyum dia dengan senyuman paling sweet kat abg long time tu. Nasib baik abg long spesis kental tahan cayaq.....HiHiHi.....konon2 sentimental value 


Cashier tu mintak tanda harga. Cari punya cari....rupanya duk kat selipaq yang abg long pakai. Cu ang tengok gambaq kat bawah tu ha.....Punya laa excited nak pakai selipaq baru punya pasai...HaHaHa!....Akhiran cerita ini, melayang la Ringgit Malaysia abg long RM36.90 untuk sepasang selipaq baru sebagai alas kaki.


Maka dengan itu, bermula la fasa baru dalam hidup abg long bersama Cik Diadora. Harap berkekalan selamanya. 

Wallaahualam


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

4 comments:

  1. Mesti teruk benor kan si capik tuh haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruk idak la
      tapi meenyeret2 jlnn abg long tadi
      malu pd awek2 yg bsidai kat kaki lima Mesra Mall
      hihihi...jatuh saham BSKL nnt

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.