AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 11 October 2012

Hadirmu tak ku pinta

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tensen je abg long rasa. Dah lama dah tak jadi lagu ni. Alih2, dalam minggu ni diam2 dia mai. 

Abg long bukan apa. kekadang rimas juga rasa dengan hadirnya dia. Mana tak nya, jejari abg long ni bukan reti nak dok diam. Meraba sini sana, picit apa yang ada. Eiiiiiiiiiiii.....

-layan monolog-

"awak....tak suka la awak ada dengan saya. tak suka awak lepak sini lama-lama". 

"awak ada, sweet dan comel saya hilang ntah ke mana". 

"awak...awak dengaq dak ni"

"tolong la blah dari hidup saya"
(sambil memegang kepala-buat2 konon tengah serabut)


Adoiiiiiiiiiiiiii! 

iiiiiiishhhhhhhh....sakit gak picit mende alah ni. Hmmmm.....Apa punya jerawat daaaaaaaaaaaaa........suka suki di ja nak lepak tang abg long punya muka. Beranak pinak pulak tu. Boleh bikin ketat jiwa lagu ni.

Pasai pa la jerawat ni tumbuh macam cendawan lepas hujan? Pasai pa....pasai pa wei? Sesedar dan sesegar serembrum abg long ni dah lama kuman2 jerawat ni tak bertepek -berlepak tang muka ni. Ada la kot dalam 1825 hari. Pehhhh....lama kan tu.? 

Tanya lebai google pasai ni.....terjumpa punya la banyak dari sikit jawapan dia. Tapi, abg long rasa macam tak relevan pula sesetengah alasan lebai google ni bagi. Nampak beno nipu nye! Angpa nak tau apa lebai google habaq mai kat abg long pasai punca masalah jerawat yang tumbuh ni?

  1. Faktor hormon terutama dalam lingkungan umur subur adalah punca utama masalah jerawat. Majoritinya adalah dalam belasan tahun dan awal 20-an. 
  2. Faktor seperti ahli keluarga yang banyak jerawat juga memainkan peranan. 
  3. Penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12.
  4. Kosmetik, pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak memberi masalah jerawat di kulit.
  5. Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ketidakcukupan tidur juga boleh menyebabkan ketumbuhan jerawat. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah.
  6. Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor alam sekitar seperti cuaca panas.
Dalam enam (6) punca jerawat hanya no.5 jer abg long rasa relevan buat abg long. Yang lain2 tu semua memang tak sesuai la dengan abg long. Ada ke sebab faktor subur dan penggunaan pil perancang jerawat tumbuh tang muka abg long. Tak agak-agak. Sengal!

Angpa pernah berjerawat dak?  Selalu angpa buat lagu mana ya? mesti angpa geram dan picit jerawat tu kang? Ha Ha Ha....ngaku je la...

Oh! jerawat. Sesungguhnya hadir kamu tidak ku pinta.

-Bukan gambaq betul

NotaDiari:
Nak kena had kan tempoh masa untuk beblog dan blogwalking kot ni. 

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.