Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday 14 October 2012

Gempar! | Seorang blogger menerima ugutan bunuh oleh pengunjung di blognya

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة



Dalam dunia ni macam-macam manusia ada. Ada yang baik, ada yang sebaliknya. Ada yang boleh dibuat kawan dan ada juga yang boleh dibuat lawan. Tetapi, hal-hal yang tak comel itu tentu la kita tak mahu bukan? Apa lagi sikap bermusuhan dan saling menjatuhkan kawan.

Walaupun kita tidak mahu namun ia tetap juga terjadi andai qada dan qadar Allah SWT telah pun tersurat sejak azali. Sama la dengan seorang blogger ni. Beliau berblogging bukan untuk mencari musuh. Beliau sekadar berkongsi informasi dan menulis apa yang hati beliau rasai. Namun begitu, tidak semua apa yang ditulis akan diterima oleh semua khalayak. Ada yang suka, ada yang sebaliknya. Jadi, nak memuaskan hati semua orang sudah tentu la tak berdaya untuk siapa2 lakukan.

Abg long terkadang terfikir juga, adakah apa yang abg long tulis disini akan mendatangkan kesan negatif kepada khalayak dan juga diri sendiri? Namun abg long yakin.....sahabat2, rakan2, kawan2 dan teman2 yang sudi menerjah dan singgah di blog abg long ini adalah dari spesis2 yang baik2 belaka. Yang datang sini sudah pasti mempunyai pakej berhati mulia dan berfikiran terbuka (ayat megepam baik punya....HiHiHi).  Kalau tak, buat apa ang mai lepak sini bukan ang lepak sana, betui dak? Ayat sikit punya kapla pusing, maklum la kan dh lewat pagi masih berblogging lagi.

Berbalik kepada blogger yang mendapat ugutan bunuh oleh pengunjung blog diblog beliau tu. Sebetuinya blogger ni abg long tak kenal mana pun, tapi dari segi gaya penulisan dan penyampaian beliau memang comel dan sweet la. Banyak juga informasi2 bertepek kat blog beliau. Kalau tak, takdak nya abg long nak follow blog beliau. Boleh dikatakn femes gak la blogger ni. Seorang blogger yang varsetail dan low profiles gitu. Tapi, itu pun dapat ugutan bunuh gak. Abg long pun tak faham dengan masyarakat kita ni. Baran tak kenal siapa, ikut fiil setan tak kira masa.  Meroyan je sentiasa. Apa yang orang buat serba tak kena. Yang dia buat hampeh pun takde apa. 

Untuk mengetahui blogger manakah itu yang mendapat ugutaan bunuh oleh pengunjung di blognya ang boleh klik tang gambaq bawah ni. Abg long harap beliau dan ahli keluarga beliau sentiasa dalam rahmat dan perlindungan Allh SWT hendaknya.



Jadi kepada sahabat2 semua, jadi la blogger yang best, sweet dan comel dalam setiap penulisan dan penyampaian kita. Bab2 provokasi tu kalau boleh cuba elakkan. Kalau tak boleh elak gak, gasak ang la ye....blog ang, ang punya suka suki ati la. Yang penting bila kita berblog ni, pasang nawaitu seikhlas mungkin. Mudah-mudahan kita selamat di alam maya, di dunia nyata dan juga akhirat sana. InsyaAllah.

Barakallah fiikum


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq

4 comments:

  1. yang hantar ugutan tu selalunya dia la yang bodo..dia cakap x pakai iman ker ker ckp pkai nafsu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abdul Aliim Mansor,
      inilah mslh org kita,
      depa lbih nmpk slh org bbanding slh diri sdiri.
      tdk slh mnegur slp org tapi yg slh bila mnegur dgn ugutan bunuh.

      sy hrp blogger HH amik tdk kn undang2 demi kselamatan diri beliau dan mrk2 yg rapat dgn beliau.

      Delete
  2. Replies
    1. ye incik Fendy, blogger HH.
      incik Fendi dh terjah blog dia?

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.