AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday, 29 October 2012

Artis melayu terlampau

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Gila....memang kerja gila. Tak tahu apa yang nak dikata. Hanya mampu mengucap dan mengeleng2 kan kepala. 

Orang Islam sibuk meraikan hari raya aidil adha. Mentuntasi dan mengali makna pengorbanan Nabi Ibrahim a.s dan anaknya Nabi Ismail a.s dalam memenuhi perintah Allah SWT namun ada juga orang kita (melayu-islam) yang sakan duk meraikan perayaan hantu hallowen kafir latnatullah.

Inikah ikon atau idola yang patut kita jadikan cermin buat anak2 kita kelak? Sepatutnya, mereka yang bergelar artis ini berfikir dalam setiap tindakan. Mereka adalah hak masyarakat, jadi kena la beri yang terbaik untuk masyarakat. Bukan menambah kerosakkan dalam masyarakat. 

Memang setiap manusia tidak lari dari membuat salah dan silap, tapi kalau dah selalu buat salah dan silap mana perginya taubat?  Mana perginya rasa rendah hati atas khilaf yang pernah dilakukan sebelum ini? Jangan kerana seekor dua artis buat tahi habis busuk artis 1Malaysia. Bukan semua artis ni jahat, tapi 99 peratus mereka tak baik.

Macam mana bangsa lain dan penganut agama lain nak respek orang melayu-Islam jika orang kita  sendiri meletakkan nilai maruah diri dan agama sendiri serendah tapak kaki. Hidayah perlu dicari, bukan dia mai sendiri. Ada akai tolong la pakai.....hidup jangan serabai. Mati ni tak kira masa. Tua ka, muda ka.....dia mai tak kenai siapa. 

Kalau tanya artis2 liar serabai bagai ni tentang makna perayaan aidil adha tentu depa ni terkulat2 nak menjawab. Rugi betul peminat depa yang duk puja puji depa ni bagai depa ni dewa dewi....lakonan mantap dan penjiwaan watak baik dalam lakonan belum tentu dapat depa jiwakan dalam kehidupan sebenar. 


Macam best je si Nabila Huda anak perempuan Amy Search ni isap tetek lelaki tu.
Al-maklum la kan, masa pi sambut pesta lahanat tu Nabila Huda ni jadi dracula.
Pakai custom dracula. Gerenti ramai yang berdarah malam tu.
Oh! My Artis
Kalau angpa nak baca lanjut dan tengok banyak lagi gambaq2 maha tolol si artis melayu terlampau di pesta halloowen 2012 angpa boleh tanya lebai google. Kalau malu alah nak tanya lebai google, angpa boleh tekan SINI

Dia bagi angpa akai. Angpa pikiaq la na......Abg long memang tak berkenan langsung artis2 tahap keypack lock ni.

Wallahualam

Barakallah fiikum


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.