AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday, 9 April 2012

PTPTN | MAHASISWA WAJIB TOLAK KERAJAAN BERPEMIMPIN SENGAL

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

- Ada berani????
perrrhhhh....panjang lebar tajuk entri aku malam ni. Panaz dan berasap teramat sangat bila baca kenyataan-kenyataan tidak berapa bijak dari kalangan pemimpin yang rata2 otaknya melayu, susun galur darahnya melayu dan siang malam dia bernafaskan melayu....Tapi tak tahu la jikalau ada dikalangan pemimpin melayu yang macam rubah-rubah. 

Aku suruh tolak bukan saja2. Sejak dua tiga hari bila isu mahasiswa nak berdemo menuntut hapuskan PTPTN dan disambut baik oleh PR bahawa PTPTN akan dihapuskan sekiranya Putrajaya ditawan. Maka gelabah bewok geng gerombolan, tak sempat nak prepair jawapan yang konkrit dan bernas. Makanya keluarlah jawapan macam orang mabuk air tuak. Jawapan mengukuhkan anak muda akan tolak mereka dalam PRU13 akan datang. Pemimpin macam ini sengaja tidak mahu berubah, sengaja mengundang UMNO supaya rebah.

Ini dia kenyataan pemimpin yang mempertahankan PTPTN yang menggunakan kepala lutut ketika membuat kenyataan.

1) Cadangan untuk menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPN) sekiranya memenangi pilihan raya umum akan datang mempamerkan sikap tidak bertanggungjawab pembangkang, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Sumber--->http://www.malaysiakini.com/news/194592

2) Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pemansuhan pinjaman yang ditanggung pelajar daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan menjejaskan peluang golongan Melayu untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Sumber--->http://www.malaysiakini.com/news/194518

Sebelum ni aku cool jer bila khalayak bising2 berkenaan isu ini. Malas nak ketat2 kan blog aku dengan isu ini. Aku adalah pemerhati. Jadi aku nak tengok ulusan dari kedua belah pihak. Nak tengok siapa yang lagi genius dalam melontarkan buah fikiran. Politik adalah anggapan......politik adalah ruang mengambil kesempatan dan politik itu sendiri adalah seni kehidupan.
Kalau korang seorang rakyat yang RAJIN cu usya2 tengok siapakah yang disebalik kepentingan kolej/universiti swasta yang bagai cendawan kat Malaysia ini. Sebab tu la depa sokong PTPTN sebab depa masyukkkkkkkkkkkkk. No PTPTN No la universiti swasta. Kat Malaysia ni pendidikan dah jadi satu daripada entiti perniagaan. Kaya bertambah kaya. Memang terbaeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkk la!!


Kot ya pun tak mahu mansuh, hapuskan faedah a.k.a caj perkhidmatan tu pun dah memadai. Tapi aku heran la, kroni pemimpin macam Tajudin tu hutang duit negara (duit rakyat) boleh pula di hapuskan. Bukan celah gigi punya jumlah, ratusan juta beb. Yang kes lembu NFC pun lepas-hapus, RM250juta lesap macam tu sahaja. Lu pikir la sendiri. Lu dapat RM100, RM200, RM500 hinggit satu dunia lu kepoh. Tapi orang lain rembat duit lu dengan rakyat marhean yang lain ratusan juta lu kasi pekak badak. BODOH!!! Ini ibarat gulai sekawah la, lu makan kuah orang lain rembat lauk tapi lu kata lauk gulai sekawah tu sedap bagai.....benggong!!

Kepada mahasiswa/i yang sayang ketat2 kat UMNO dan u all yang suka sangat menyokong membuta tuli tahap pekak badak tuh fikir sendirilah weh. Awak tuh dah besar panjang. Belajar pun sampai universiti. Kalau kamu masih mengatakan BN baik dalam mengurus hal ehwal negara ada baiknya suruh lembu jadi PM dan beruk jadi TPM.

Ada akai pakai
Tidak perlulah jadi pencacai
Menyokong jangan membuta tuli
Jangan di mati mata hati

selamat malam dan selamat beramal

Jom tido semua.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.