Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday 8 March 2012

Frust Menonggeng


frust menonggeng nyior


Terkisah sebuah kisah............

"abg, kira kerugian malam ni" buka dompet sambil mbelek2 duit kaler biru merah.

"semua skali RM9.50. tapi semua sudah settle". jwb pekedai

"haaaa?????....abg biar benar??belum bayar dh settle. magik ni bang. ke abg tgh buat shooting wakenebeb??" rasa cuak tetibe melingkari pankreas.

sambil memuncungkan bibirnya yang tebal diselaputi misai ala2 a.galak dlm cite kepolisan gerak khas, si pekedai menoleh ke arah sekumpulan aweks2 cumey dan cun di sudut hujung kedai.

mata terlirik sama ke arah sana.....jadi, segala kemusykilan yang ada terlerai akhirnya.

melangkah keluar, derap langkah menuju ke arah meja di sudut kedai. bagai seorang laki2 macho yang penuh kesopanan dan kesusilaan, penghuni2 meja yang sedang berbual mesra di sapa.

"hai, assalamualaikum" sambil tersenyum kambing biri-biri.

"hai, wa'alaikumusalam' hampir serentak aweks2 cumey dan cun itu menjawabnya.

"terima kasih belanja saya. buat susah-susah aje" sambil mgkontrol pitching dan getar suara.

"ooooh....x mengapa. small matter" sambil melemparkan senyuman paling sweet honey gitu.

sambil menyeluk saku, "ni RM10.00. saya ganti balik......." aduiiiiiyaaaaa ..... sengan, silu, malu, tebal muka bersatu menjadi satu.

"ehhhhhh......takpe la. saya ikhlas." jawab dia dengan muka terkezut berok mat yeh.

"takpe...takpe.....takpe saudari....saya tahu saudari ikhlas. tapi saya tak nak terhutang budi....takut nanti tergadai body..." dengan muka tahap muntah ijau si jejaka berlalu meninggalkan meja aweks2 cumey dan cun itu. apa yang di fikiri oleh aweks2 tidak lagi menjadi agendanya

****************************************************
dalam kereta

semasa on the way balik rumah, baru terlintas di serembrum.... salah seorang aweks2 cumey dan cun tadi semacam jumpa dan semacam pernah disantuni. 

"gedebukkkkkkkk.....". tetiba ingatan yang loose jatuh menimpa otak kanan. aduiiiiiiiiiyaaaaaaaaaaaaaaaaa....aweks tu rupanya. pernah tolong tukarkan tayar kereta dia yang terpancit ditepi jalan. alamak...alapak....alagapas..... macam mana boleh terhilang ingatan sebentar tadi. memang pilu lagi nyilu lasssssssssssss.....cerekarama betul la mkn mlm ni.

hu..hu...hu.....waaaaa!!!. skrg abg long hanya mampu meraung lam ati sambil menghantuk-hantuk kepala ke bantal dan berdoa dapat bjumpa lagi dgn dia hendaknya. (@___@)

moral of story:
jangan berlagak macho dan poyo tak bertempat



Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca


No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.