AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 14 September 2011

Jatuh Cinta


JATUH CINTA (part one)

Assalamualaikum wrt buat semua penjenguk Diari Seorang Lelaki.


Sudah kian lama aku tidak titipkan sesuatu untuk kita kongsi disini. Kesibukan diri sebagai pendidik membataskan ruang masa untuk aku bercanda diblog ini. Mungkin juga ketandusan idea membuatkan blog ini sepi dan sunyi tanpa entri serta tidak dikemas kini.


JATUH CINTA, satu topik yang boleh mengundang alergik buat mereka yang egois serta tidak realistik tapi tidak buat orang-orang yang mempunyai jiwa dan berperasaan. Jatuh cinta……Bila? Siapa?  Dimana?  Bagaimana? Mengapa? Antara tanda tanya yang sering memburu merah sekeping hati yang kita miliki. Sebetulnya, cinta tidak perlu kepada banyak jawapan, cukup sekadar kita senang dan faham dengan apa yang kita punyai dalam hati.


Hakikatnya kita tidak tahu bila kita akan jatuh cinta, tetapi kita akan merasai keberadaannya bila hati kita kata kita senang dan selesa dengannya. Kita tidak tahu dengan siapa kita jatuh cinta sehingga kita merasai dunia ini kosong tanpa hadirnya dia. Kita tidak tahu dimana titik permulaan cinta kita…..apa yg kita tahu, rasa itu bagaikan pepohon merendang…..ia memberikan kita teduhan dan kedamaian. Sesungguhnya kita juga tidak tahu bagaimana cinta padanya wujud, tapi kita akan akui bahawa kita butuh mendakap gembira dan bahagia walau hanya dengan melihat seulas senyuman dan sirna pandangan yang mengasyikkan. Kita tidak tahu mengapa kita jatuh cinta sehingga kita ketemu luka bilamana kita tidak mampu untuk bernafas tanpanya.


Cinta tidak perlukan tawar menawar. Cinta juga tidak perlukan ketamakkan….  Sesungguhnya dalam percintaan tiada prasyarat…Bukankah dalam cinta, kita perlu banyak memberi dari menerima?  Cinta yang kita punyai bukanlah prasyarat untuk kita memiliki dia selamanya….mencintai seseorang yang kita suka tidak bermakna kita wajib menerima balasan cinta darinya juga.  Sebaliknya kita harus berbahagia kerana cinta terhadapnya butuh tumbuh dalam hati kita.


Kita sering membaca dan ketemu keadaan dimana kita seringkali disoal lantas kita perlu memberikan jawapan pada setiap persoalan. Kita sering ditanya mengapa kita butuh menjadikan dirinya pilihan cinta kita. Maka, kita akan menjadi seorang pencinta yang stereotaip setiap kali kita memberikan jawapan….. sedangkan kita yakin dan ketahui bahawasanya kita tidak perlu untuk memberikan sebarang ulasan kerana apa yang kita rasa dan apa yang kita punya terhadap dia bukanlah satu prasyarat yang harus kita hebohkan.

Nota: 
2 b kontinue......Bersambung la plak.......sowi my prens mengantuk sesgt dah ni. mata pn dah mcm mata garfield (@___@). x sempat nak make up2. law de yg mike x fhm, nnt mike bt2 fhm je la ek. teman udah x mampu nk btahan, bantal dan tilam tgh calling2...maydey...maydey....maydey.....harap2 malam ni dapat mimpi kamo ketat2. ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.