AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday, 17 October 2010

Hapuskan PTPTN

PTPTN barah yang membunuh dalam diam.........Belum abis study dah terbeban dengan hutang. Dalam masa 6 bulan setelah tamat pgajian, tuntutan bayaran balik akan di maklumkan kepada peminjam. Dapat keje ke tak, PTPTN peduli apa....Maka bermulalah intrest yang membeban......bulan berganti bulan, bulan bertukar tahun...tahun silih berganti.... sampai mati pun belum tentu langsai hutang tersebut......PTPTN merupakn satu penindasan secara halus terhadap rakyat jelata...

-Modes Operandi Terkini PTPTN-

Kepada sesiapa yang namanya kena naik mahkamah maka secara diktatornya PTPTN memaksa peminjam mengangkat sumpah membayar cas dari 4% kpd 8%. So, sekarang ni dah takder keje gila depa nak blacklist2 nama keluar negeri dah, sekarang ni depa tukar hukuman kepada peminjam dari 4% kpd 8%. Depa tau, kalau blacklist pun nama takder guna, bukan peminjam nak keluar negara pun... paling tidak pun buat ibadah haji, itu pun tak tau bila pergi nya.....PTPTN memang TERlampau....lintah darat+setan gondol+yahudi+firaun+israel.

Terbaru mereka akan bekerjasama dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk membuat potongan terus dari gaji yang diperolehi. Persoalannya, adilkah praktikal sebegini kepada semua peminjamnya??? Bagaimana dengan peminjam yang tiada mempunyai pekerjaan, bagaimana pemotongan yg hendak PTPTN lakukan terhadap mereka??


Tak sepatutnya rakyat (pelajar) terbeban dengan intrest yang PTPTN kenakan...Bukankah rakyat berhak mendapat pendidikan yang sempurna dan percuma dari negara yang kaya hasil buminya?

Oleh itu, aku berpesan pada diri aku serta khalayak sekalian, gunakan kuasa yang ditangan sebaiknya......mahukah kita terusan berada dalam keadan tersepit, terhimpit dan terkepit hanya kerana ketidaksanggupan kita untuk mengubahnya?? sampai bila??? adakah kita mahu anak cucu kita juga melalui kepayahan yang kita tempohi hari ini??? Ayuh semua, selamatkan Malaysia.....

"TIADA YANG BAKAL BERUBAH JIKA DIRI TIDAK MERUBAH"

Bersama Mereformasikan Minda





Sharing is caring.....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.