AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 9 December 2010

WAJAH YANG BERWAJAH-WAJAH

KENALI KETUANAN MELAYU ALA UMNO


Oleh:Idris Ahmad

Apabila pemimpin Umno bercakap soal ketuanan Melayu, sama seperti kalau isteri pemimpin umno menyeru wanita semua kena menutup aurat, kerana ini adalah arahan Allah. Inilah analogi yang layak dipakai, dalam erti kata yang lain cakap tidak serupa bikin. Selepas PRU 2008 pemimpin umno macam orang kena sawan. Berbagai formula yang dicari untuk menyembuhkan penyakit. Sudah banyak doktor pakar datang merawat, sudah banyak tok bomoh membaca jampi, namun penyakit ini tidak juga sembuh malahan makin parah.
Cuma ada satu lagi ubat untuk dicuba iaitu Ketuanan Melayu. Dengan muka tidak malu pemimpin Umno mula menunjukkan umno juara melayu dan Pakatan Rakyat tidak bela melayu. Dakwaan mereka, yang boleh tegak ketuanan melayu ialah melalui Umno. Sebenarnya umno cuba menutup bangkai gajah dengan tudung saji, kerana cuba untuk menutup kegagalan mereka selama ini.

Orang Melayu jangan tertipu lagi dengan slogan ketuanan melayu ala umno. Pemimpin Umno cuba meniupkan sentimen ini melalui media televisyen terutamanya. Media ini akan pusing isu ini seolah-olah umno sahaja yang mempertahankan ketuanan melayu sehingga setengah rakyat yang menganggap umno begitu suci dan tidak boleh diganggu.
Sebenarnya ketuanan Melayu umno hanya untuk menjadi tiket pemimpin mereka menggadai hak melayu dan memberi kesenangan kepada keluarga dan suku sakatnya sahaja. Dalilnya sudah lebih separuh abad umno diberi peluang untuk menjaga hak Melayu akhirnya satu persatu tergadai. Bukankah ini semua angkara Umno?

Faktanya ketuanan melayu umno telah merugikan orang melayu, bukan mengangkat martabat melayu di negara ini.
  1. Ketuanan melayu umno menjadikan taraf hidup orang melayu semakin menurun, malahan lebih teruk daripada kaum India. Dalam parlimen pada tahun 2007 , disebutkan bahawa lebih 600,000 rakyat di negara ini hidup di bawah paras kemiskinan iaitu berpendapatan kurang dari RM800. Statistik kaji selidik pendapatan isi rumah yang dilakukan menunjukkan hampir 90 peratus daripada mereka yang berada di bawah paras kemiskinan adalah orang Melayu. Memanglah kemiskinan adalah satu senjata untuk umno guna bagi mengekalkan kuasa, dalilnya Sabah dan Terengganu yang berada di bawah ketuanan melayu umno merupakan negeri termiskin di Malaysia walaupun keduanya kaya dengan minyak
  2. Ketuanan melayu umno yang menindas negeri Kelantan, walaupun majoriti rakyatnya Melayu. Sebanyak 118 projek pusat di sekat sejak RMK 6 tahun 1991. Apakah Tuan Guru Nik Aziz yang memimpin Kelantan seorang Bangladesh?
  3. Ketuanan Melayu umno, menyebabkan peneroka bandar telah dihalau macam anjing. Yang menjadi broker ialah pemimpin umno dengan pemaju. Contoh yang terdekat seperti yang berlaku kepada penduduk setinggan di Kampung Plentong Tengah Pasir Gudang. Mereka sudah tinggal 30 tahun dan menjadi penyokong tegar umno. Sewaktu mereka dihalau batang hidung pemimpin umno tidak nampak. Begitu juga apa yang terjadi di Kampung Berembang Ampang di zaman umno berkuasa. Ini semua kawasan tegar menyokong umno. Sewaktu berhadap dengan pemaju ialah daripada Pas, Pkr, Dap dan NGO sehingga ada yang merengkok dalam lokap. Mana pergi pemimpin umno yang hendak menegakkan ketuanan melayu ketika penyokong mereka dihalau.
  4. Ketuanan melayu umno menyebabkan orang melayu ketinggalan kebelakang. Diskriminasi sesama bangsa hanya kerana berlainan ideologi, akhirnya telah menempatkan bangsa merempat di bumi sendiri. Kita tidak pernah dengar bagaimana pemimpin kaum lain yang menindas kaum sesama bangsa kerana berlainan ideologi. Tetapi ini berlaku kepada pemimpin umno akhirnya peratus kemiskinan di kalangan bumiputera meningkat. Seperti yang dinyatakan oleh bekas Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar Dan Wilayah Dato’ Zainal Osman China 0.6%, India 2.9%, Melayu 8.3%.
  5. Ketuanan melayu umno mengorbankan kepentingan agama dan bangsa sendiri. Persempadanan semula 2003, menunjukkan umno telah mengkhianat orang melayu-Islam semata-mata untuk melawan Pas. Akibat persempadanan ini selepas pilihan raya umum ke 11 pada 21 Mac 2004 lalu, kerusi Melayu tinggal hanya 54.33 peratus sahaja. SPR dengan arahan BN enggan menambah kerusi majoriti Melayu, khuatir kedudukan politik mereka terancam. Walaupun pertambahan pengundi di Kelantan 24 %, Terengganu 21.76% dan Kedah 17.4%. Malangnya kerusi Parlimen di negeri tersebut tidak bertambah.
  6. Ketuanan melayu umno, menyebabkan lesap RM52 bilion saham yang diperuntukkan kepada para pelabur bumiputera dari 1984 hingga 2005. Hanya nilai RM2 bilion sahaja yang masih ada di tangan bumiputera.
  7. Ketuanan melayu umno punya angkara, sehingga pernah menjual saham BERNAS (Syarikat Beras Negara) kepada syarikat Wan Tak Co. Ltd yang berpengkalan di Hong Kong sebanyak 31.36%. Umno tidak sedarkah majoriti yang mengusahakan sawah ialah orang melayu. Apakah jaminan petani-petani ini tidak dizalimi. Amat merbahaya apabila syarikat asing menguasai lesen beras negara di negara yang tercinta. Cuba bayangkan kalau yang menjual itu ialah kerajaan Pakatan Rakyat, nescaya akan dituduh agen asing di negara ini.
  8. Ketuanan melayu umno sehingga sanggup mengkhianati hak orang miskin contohnya lesap wang PPRT sebanyak 32 juta ditipu oleh lelaki Cina Ooi Kee Siang. Yang menjadi menterinya pada waktu itu ialah Datuk Anuar Musa daripada umno.
  9. Ketuanan melayu umno yang sanggup membunuh bahasa sendiri dengan menyokong mata pelajaran Metematik dan Sains diajar dalam Bahasa Inggeris, walaupun berpuluh Profesor dan pakar pendidikan tidak bersetuju. Demi untuk memberi projek kepada kroni, biarlah bahasa hancur dan RM6 bilion wang negara hangus. Sedangkan berapa lama usaha untuk menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa perpaduan dan bahasa ilmu telah hancur berkecai. Malahan pemimpin umno melemparkan tuduhan kepada pejuang bahasa sebagai pelampau. Jika bahasa sendiri pun umno tidak boleh pertahankan, apa yang hendak diharapkan untuk menegakkan satu bangsa yang lebih gagah.

Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Tuesday, 7 December 2010

Satu Sekolah Untuk Semua



SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
  • Target: Untuk Mengadakan Satu Sistem Persekolahan di Malaysia
  • Sponsored by: Blog Demi Negara


Sekolah Vernakular (SJKC dan SJKT) adalah punca utama ketidakserasian dan ketegangan kaum di negara kita tercinta. Fenomena ini adalah unik di dunia ini dan telah menjadi suatu barah yang kian menular dalam kancah kerapuhan masyarakat Malaysia. Jika gejala Sekolah Vernakular ini tidak dibendung, negara kita akan terus bergerak ke ambang kehancuran. 


Pengkajian semula sistem pelajaran negara ini haruslah dilakukan memandangkan fenomena perpecahan kaum yang semakin meruncing di masa kini. Gejala ini amatlah jelas sekali di alam siber dimana segelintir 
masyarakat kini mempamirkan sikap anti-negara yang semakin ketara dan berleluasa. Jelas sekali, anasir-anasir ini tidak menghormati asas dan prinsip perlembagaan negara Malaysia, tiada rasa cinta kepada tanah air dan juga menonjolkan penulisan hasutan yang mencetuskan sentimen perkauman yang begitu ketara sekali.

Secara lantangnya, puak ini mempertikaikan segala unsur yang melambangkan kedaulatan dan intipati negara kita tercinta.
Kami menyeru agar gejala Sekolah Vernakular ini di hapuskan secara total.

untuk bacaan lanjut sila layari:
http://www.thepetitionsite.com/1/kempen-satu-sekolah-untuk-semua/








Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca


Rakyat Didahulukan???





Mrk (pmimpin UBN) masih buta mata aty.......tgk & dgr la ucapn mrk smasa konvensyen BN di bangunn MCA, jga xder langsung di sentuh atau dibincang ttg kmashalatn idup rkyt kesan knaikn rega petrol+diesel+gula+gas. xder pn kuar dr mulut manis mrk utk mdaulahkn
islam & mperkasakn melayu...yg ader hnya agenda mgekalkn kuasa, +mraban+mrapu+mroyan x tentu hala......budussssss.......mrk ada akai tpi x mau pakai.


Cba tgk di bwh lambang dacing tue, "Rakyat Didahulukan"....rkyt didahulu kena kan utk mnanggung sgala kbudusan dasar2 yg direncanakn mrk serta ketamakkn mrk pd dunia.....inilah bahananya bila perompak memimpin negara.


rkyt mderita tdk mgapa asal pmimpin idup selesa
rkyt sengsara tdk mgapa asal pmimpin idup gembira

rkyt merana tdk mgapa asal pmimpin idup bahagia

rkyt miskin hina tdk mgapa asal pmimpin idup kaya raya
rakyat idup mrempat tdk mgapa asal pmimpin pnya rumah sbesar istana

rkyt diminta ubah gaya idup ats knaikkn brg kperluan harian tpi pmimpin dan keluarga bmewahn tdk mgapa
rkyt diminta mlancong dlm negara tapi pmimpin dan keluarga mlancong ke luar negara tdk mgapa
rkyt diminta beli brgn buatn malaysia sbgai cinta akn negara tpi pmimpin dan keluarga bbangga dgn brgn luar negara tdk mgapa
rkyt diminta bkorban demi negara tapi pmimpin dan keluarga korban
kpentingan rkyt dan negara tdk mgapa
rkyt diminta eratkn perpaduan tapi pmimpin dan keluarga tiup api
pkauman tdk mgapa
pmimpin hnya pndai beretorik tpi rkyt skrg sdh rmai yg cerdik

pmimpin hnya suka mjual bicara tpi rkyt skrg sdh pandai mnilai harganya

p/s: SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH dan selamat berhijrah...smoga ada sinar sejahtera bt kita semua.

Allahuakbar!! Allahuakbar!! Allahuakbar!!

Friday, 3 December 2010

GENERASIKU




Mahasiswa dan anak muda telah mula disaluti keberanian
Mahasiswa dan anak muda jangan ada rasa ketakutan menyatakan kebenaran
Mahasiswa dan anak muda jangan ada rasa kekerdilan pada dunia penuh kebatilan
Mahasiswa dan anak muda tiang seri pada keadilan

Mahasiswa dan anak muda wajib di barisan hadapan
Mahasiswa dan anak muda pemecah ruyung membawa perubahan
Mahasiswa dan anak muda pembawa pembaharuan
Mahasiswa dan anak muda warisan pertiwi masa hadapan

Mahasiswa dan anak muda bukan kuda tunggangan kepartian
Mahasiswa dan anak muda tetap melawan walaupun tertawan
Mahasiswa dan anak muda peneraju Malaysia gemilang
Mahasiswa dan anak muda pejuang rakyat yang tidak didendang


Berita Pecah Kepala




















HARGA DIESEL MUNGKIN DISERAGAMKAN.


Jawatankuasa Bersama Bagi Membanteras Penyelewengan Diesel Bersubsidi sedang mengkaji kemungkinan diseragamkan harga bahan api untuk semua sektor bagi mengelak penyelewengan berterusan. -Berita-

p/s: baru2 ni pkataan 'penyelarasan' digunakan utk mwajarkn knaikkan rega bahan2 bakar, skrg guna pakai pkataan 'diseragamkan' pla.......Sggh indah madah bhelah pujangga perompak2 negara bile nk tipu MELAYU, cina, india serta seisi Malaysia. Lepas ni ade la suara2 nakal dr perompak2 negara yg cube mengcover line dgn mgatakn rega diesel kita lbih murah bbanding thailand, indonesia, jepun dan sbagainye. Jd disuruhlah rkyt 1Malaysia bsyukur, juga HARUS berterima kasih kpd pmimpin ats kecaknaan krajaan thadap pmslhn rkyt.........ahaks3.........

kerajaan UBN prihatin dan 'Juara Rakyat', kerajaan PR buat apa???....kui3......kah3........
Pabila harga diesel DISERAGAMKAN (baca; naik harga) maka hdk atau tidak, suka atau marah lepas ni rega brgn kperluan HARUS mlambung2. Jd, jgnlah kita mrh pd krajaan tapi mrh la pkedai2 + pborong2 + pengusaha2 + pgeluar2 ........krajaan hnya bleh pantau tapi krajaan xleh nk santau......hahahahahaha........ kahkahkahkah.......

Dimusim2 tengkujuh ni eloklah blatih 'ubah gaya hidup' yg disarankan oleh PM , moh kita sama2 mkn ubi kayu rebus cicah nyior mude+kopi 0 tanpa gule..........hik3.....kih3......
"1 Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".
.......selamat beramal.........




Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Wednesday, 1 December 2010

Petrol 0h Petrol
























HARGA PETROL NAIK LAGI

Harga petrol RON97 naik RM0.15 berkuatkuasa hari ini menjadikan harganya RM2.30. Sebulan yg lepas, 2 hari sbelum PRK Batu Sapi dan PRK Galas ia telah di naikkan sebanyak RM0.05. Taniah buat rakyat Malaysia amnya dan khususnya kpd para pdokong UMNO-BN. Slogan "1 Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" benar2 dipratikkan oleh kerajaan 'Juara Rakyat'.

Sambil2 bsarapan bsama dgn pakcik2 di warung aku msg kwn2 aku yg duk mlata di kolumpo dan johor ttg berita 'panas' di pagi rabu yg dingin dek ujan yg x benti2. Aku bgt diaowg, inilah bahananya kalau perompak mjadi pmimpin negara.

Kawan aku yg duk kat kolumpo reply msg yg aku hantar, antara msgnye bbunyi begini; "relaks la bro....baru naik 15 sen. x kan nk kecoh2 kot. 15sen apalah sangat". Aku taw itu jwpn yg akan beliau beri sbb beliau seowg yg mmg kuat daki parti blambangkn keris (mercu tanda ketuanan melayu) dulu, kini dan selamanya. Itu apa yg beliau kata tetapi bila bsembang dgn pakcik2 di warung td sambil layan kopi panas dan nasi berlauk mmg ada nada kesal+cuak+terkilan dgn pkhbrn yg mjadi santapan halwa telinga mereka td.
Walaupun mereka tdk mggunakan petrol RON97 utk mghidupkn motor2 kapcai serta kereta 'antik' mereka yg berusia puluhan tahun yg badan kereta mgerutu mcm katak puru, akan tetapi yg menjadikan mereka keluh kesah adalah kelangsungan idup mereka di hari2 mdatang. Harga barangan kperluan pasti akan mningkat mdadak sdgkn kuasa membeli mereka adalah terhad.

Mmg tdk dinafikan keluh kesah pakcik2 tsebut ada kbenarannya, mereka tdk bkerja di opis2 bhawa dingin, mereka tdk memakai blazer serta tali leher yg mahal2....tdk juga memandu motorsikal enjin bkuasa tinggi serta memiliki kereta besar2 yg bjenama luar negara, mereka hnya mlakukn rutin harian sbagai petani, pnoreh getah dan kerja2 kampung seadanya. Income mereka bkn sperti org2 yg makan gaji baik di sektor kerajaan mahupun swasta yg cukup bulan cucuk kad maka boleh keluarkan duit. Dalam keadaan musim tengkujuh yg tiba kini mnambahkan kegundahan pakcik2 tersebut....sudah tentu pokok getah akan dicutikan dari pisau toreh, bagi mereka yg memiliki bendang padi wlpn skrg musim menuai namun berapa hinggit sgt pdapatn mereka bila jual padi basah kepada BERNAS atau pgilang. Perkhabaran kenaikan harga petrol hari ini btl2 menyentap kedamaian mereka dalam mgharungi musim tengkujuh yg ntah bila bkesudahan ini. Semoga Allah swt mberi kekuatan iman dan akal buat pakcik2 td dlm mgharungi kpayahn yg bakal btandang datang di kemudian hari.

15 sen mgkn tdk bernilai bagi aku dan kamu (yg mbaca artikel ini). Namun begitu, bagi rakyat yg idupnya ibarat kais pagi makan petang, kais petang makan malam 1sen pun amat berharga dan bernilai bagi mereka.

Jadi, kepada rakan2 yg reply msg "15sen apalah sangat" tolonglah muhasabah diri.....dan Lu pikir la sendiri......selamat beramal..........


Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Thursday, 25 November 2010

HARGA BARANG NAIK BILA PEROMPAK MEMIMPIN NEGARA,

Slps perut aku mmulas dan aku mgambil ms yg lama utk mtenteramkan nye di 'kamar termenung' maka aku tlh di ilhamkn oleh Yg Maha Kuasa utk mnukilkn posting ini utk santapan minda khalayak marhean yg sudi bcanda di laman aku ini.

Skrg ni sibuk seantero tanah melayu mbicarakn dan mdiskusikn ttg agenda 'ketuanan melayu'........aku pn tdk pasti apa modus operandi si pertualang-si pertualang rakyat itu mmanaskan suhu politik carca merba mereka dulu, kini dan selamanya yang stiap kata bicara mereka tentang 'ketuanan melayu' yg mereka jaja dan puja akhirnya akan mbusuk dan singgah smula ke muka mereka yg wajahnya bwajah2.

Bagi Aku Rakyat Biasa, tidak ada guna jika 'ketuanan Melayu' hanya diguna pakai serta disarung dilidah yg penuh berhelah semata untuk mempertahankan pencuri dan perompak sebagai pemimpin negara.

Tiada gunanya kita (rakyat Malaysia) pertahankan 'ketuanan Melayu', kalau pencuri jadi tuan. Rakyat (terutamanya org melayu) dianggap sebagai specimen utk klangsungan hayat politik busuk mereka. Inilah bahananya bilamana mmilih perompak memimpin negara.

Orang2 melayu hnya dapat ketuanan tetapi yg dapat tanah rizab melayu serta hasil mahsul negara ialah si cukong, si kitul moden serta kroni2 sekapal selam mereka. Ketuanan tdk akan memberi orang2 melayu btambah kaya tetapi makin btambah miskin papa kedana..........Bila harga barang naik siapa yang lebih susah??? siapa yg lebih parah???

Perompak yg memimpin hanya akan myuruh rakyat terutamanya orang melayu supaya 'ubah gaya hidup', bjimat cermat......beli brgn buatan Malaysia dan pelbagai saranan budus lagi haprak tetapi cukong serta kroni 2 mereka hidup bmewahan tidak mengapa, cukong dgn kroni2 mbazir bkn salah mereka.... harta negara umpama harta mak bapak mereka yg punya, difaraid sesuka suki ati mereka.....barua pnyer pemimpin perompak!!!

Sungguh barua pemimpin2 yg kununnyer mgatakan mereka pembela agama, bangsa dan negara tapi habuk pun tarak...... depa ingat rakyat Malaysia skrg budus mcm lembu sapi. pendek akai btui depa andai bfikirn sdemikian rupe.

Tahukah anda siapakah gerangan perompak yg memimpin negara??? Adakah beliau berseorangan, atau beliau bersama sekalian gerombolan???

Lu pikir la sendiri..........



**p/s: LIHAT DENGAN MATA HATI.......NILAI DENGAN AKAL YANG TIDAK MATI. MENYOKONG JANGAN MEMBUTA TULI, JANGAN DIGADAI MARUAH DIRI....... INSYAALLAH AKAN DITEMUI CAHAYA DI HUJUNG LORONG HITAM NANTI..........selamat beramal.....



Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Wednesday, 10 November 2010

Hati Ku Pecah Satu-satu

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Bila rindu menusuk hati ku
pilu dan ngilu mewarnai aku
tiada jemu aku damba kepulanganmu 
hiasi hari2 ku dengan cintamu....

Masih ku terkenangkan 
saat indah percintaan kita, 
pernah kita berjanji setia 
antara kita berpisah tiada.....

Aku masih lagi disini 
Oh kasih....
Menyulam bebunga cinta kita, 
Gugur ia sebelum sempat bersama kita cium wanginya. 
Aku masih terus disini 
Oh kasih.....
Menanti hadir pelangi 
menghiasi jalanan hidupku yang kelam dan sunyi.....

hatiku pecah satu-satu....
sendu tamu jiwaku 
sejak dirimu berlalu dari ruang waktu ku.....

Nota:
Peerrrhhh...sesekali layan sendu....jiwang karat ke, jiwa halus ke.....mat cintan ke....ade aku kisah??....ahaks3....aku adalah aku, dan aku x akn mjadi kamu.....kih3

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

Wednesday, 27 October 2010

KISAH DUA ORANG HANTU


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة




Tersebutlah kisah dua orang hantu, Pocong dan Polong . Mereka ini baru berkenalan, baru kenal di facebook. Maka mereka membuat satu temujanji disuatu hari yang indah untuk bertemu mata......Di malam jumaat keliwon mereka pun bertemu, lalu mereka pun berboraklah untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu Pocong ni tak habis-habis menggigil.
Lalu, Hantu Polong yang kehairanan ni pun bertanya, "Apa pasai hang ni asyik menggigil je?".

"Oh......cara aku mati dulu teruk.....aku mati dalam peti ais...sejuk!!!" Jawab Hantu Pocong sambil menggigil lagi.
"Ooo.....kesian......aku dulu mati sebab heart attack." Kata Hantu Polong ramah.



"Hang memang pengidap sakit jantung kronik ye?Apsal hang tak pi buat operation? Kalau tak, sure hang tengah lepak-lepak ngan family hang sekarang sambil makan ayam kentaki." Balas Hantu Pocong.


"Dah,aku dah buat dah!! In fact masa aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya ..." jawab Hantu Polong sayu.

"Cerita la sikit.....Sambil sambil lepak nih..Ne tau aku leh amik iktibar dari story hang yg sadis tu". kata Hantu Pocong pada Hantu Polong.
"Camni......Aku syak isteri aku main kayu golf ngan aku. Eh silap, terbuat lawak kampus universiti plak... hi3......main kayu tiga sebetuinya.....So this one day, aku ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura2 pi keje tapi actually aku park keta aku kat simpang hujung umah aku je. Seperti yang aku syak, masuk sebuah keta kat carpark umah aku. Aku rilex dulu sambil isap cerut sebab nak cari masa sesuai tahap bestan untuk tangkap diorang." cerita Hantu Polong dengan panjang dan lebar."So, hang dapat la tangkap diorang erk?" tanya Hantu Pocong penuh minat.



"Tak. Aku cuma jumpe isteri aku je kat dalam bilik. Yang aku heran, masa aku masuk umah tu, aku nampak ada kasut jantan kat pintu umah aku. Aku tanyer isteri aku tapi dia takmo jawab. So aku pun lari-lari sekeliling umah aku nak cari jantan tu. Abis sume bilik aku carik tapi takde pun.. Last-last, sebab aku penat sangat berlari cari jantan tu, aku pun jatuh pengsan sebab heart attack. And aku tak sangka aku boleh mati lak..." kata Hantu Polong mengakhiri cerita sadisnya dengan berlinangan air mata dan air idung.

Hantu Pocong terdiam mendengarkan cerita Hantu Polong.

Selepas beberapa ketika, Hantu Pocong berkata, "Kenapa kau tak check kat dalam peti sejuk? Kalau kau check kat situ, sure kita berdua still hidup lagi.

Sekian. -TAMAT SUDAH- 



[Pencinta Penulisan]

**Moral of story: jangan jadi hantu masa hidup kat planet bumi ini......selamat beramal...ahaks3.....Ini hantu bukan aku yang bela......Ini hantu Ahmad Albab yang punya...hihihi...hakhakhak 

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

"Aku Cinta Padamu"



Katakan: "Aku Cinta Padamu"

Cinta adalah permainan hati dan wujud di dalam hati. Oleh itu, bagi menzahirkan kasih sayang dan cinta, ia mesti dilafazkan melalui kata-kata, perbuatan dan kelakuan. Asas kepada penzahiran ini adalah hadis Nabi s.a.w. yang menyuruh kita memberitahu seseorang apabila kita mengasihinya. Sabda Nabi s.a.w. bermaksud: “Apabila seseorang itu kasih akan saudaranya maka beritahulah dia bahawa dia kasihkannya.” (Riwayat Abu Daud dan Tirmizi)

Oleh itu kasih mempunyai pelbagai bentuk; kasih kerana Allah dan agama, kasih kerana kebaikan seseorang serta akhlaknya dan sebagainya. Dalam aspek rumahtangga, wujud kasih sayang dan cinta antara suami isteri. Ia perlu dizahirkan. Biasanya isteri lebih banyak dan pandai menzahirkannya. Suami pula biasanya kurang romantik dan kurang menzahirkannya. Walau bagaimanapun setiap pasangan harus memulakannya. Jangan hanya harap pasangan anda menzahirkannya sedangkan anda hanya diam membatu diri. Pepatah menyebut “THE MORE YOU GIVE THE MORE YOU GET”. Di bawah ni sebahagian dari pengkongsian ilmu yang kita boleh ambil 'sesuatu' darinya.

Langkah Menzahirkan Cinta.
  1. Panggilan suami isteri. Gunakan panggilan yang baik. Isteri memanggil suami dengan perkataan ‘abang, honey, darling, sayang,’ Suami pula memanggil isteri dengan panggilan ‘honey, darling, sayang,’ atau nama manja. Nabi s.a.w. memanggil A’ishah dengan ‘Humairaa’ yang boleh diertikan ‘si merah jambu’. Elakkan panggilan ‘ayahnya, bapanya, abahnya, papa, daddy’ dan seumpamanya. Elakkan ‘maknya, mama’ dan sebagainya. Ini berlaku selepas pasangan mendapat anak. Panggilan ini kadang-kadang bukan sahaja digunakan di hadapan anak bahkan semasa pasangan berdua sahaja. Jangan jadikan panggilan ‘darling’ dan ‘sayang’ di awal perkahwinan, tetapi di akhir perkahwinan ’pinggan dibaling senduk melayang’.
  2. Bantu-membantu. Realiti kehidupan hari ini kedua-dua suami isteri bekerja. Waktu pejabat adalah dari jam 8 pagi hingga 5 petang. Isteri akan bekerja semula sebagai surirumah seperti memasak, membasuh baju, mengemas rumah dan mengurus anak. Alangkah baiknya jika suami turut membantu kerja-kerja tersebut. Apabila ditanya tentang kerja Nabi s.a.w. di rumah, A’ishah berkata: “Adalah Nabi berkhidmat untuk isterinya (membantu isterinya dalam kerja-kerja rumah). Apabila terdengar azan, baginda keluar”. (Riwayat Bukhari)
  3. Saling berkomunikasi dan berhubung. Komunikasi amat penting. Berbual dan bertanya khabar adalah satu bentuk komunikasi. Penggunaan SMS dan sebagainya amat baik. Hantarlah mesej tertentu seperti jenaka, teka-teki, cerita seks yang nakal dan sebagainya. Hubungan tanpa komunikasi adalah hubungan yang hambar. Lebih banyak kita berkomunikasi lebih banyak kita memahami. Tetapi waspada...jangan terlebih berkomunikasi hingga bertukar menjadi benci.
  4. Hadiah. Hadiahkanlah sesuatu kepada pasangan anda sempena hari keramaian seperti hari ibu, hari pekerja, hari raya atau hari minggu. Hadiah akan mewujudkan kasih sayang. Berilah hadiah nescaya kamu pasti akan kasih-mengasihi. Hadiah tidak semestinya mahal. Yang penting keikhlasan dan penghargaan. Membeli bunga yang berharga RM3 pun sudah memadai.
  5. Membuat kejutan. Contohnya suami mengajak isteri makan di tempat tertentu atau sebaliknya pada waktu yang sesuai seperti hari minggu.
  6. Menjaga lidah agar tidak bercakap perkara yang tidak sesuai. Mulut murai, mulut ‘laser’ dan mulut celupar adalah perkara yang mesti dielakkan. Ada kemungkinan kata-kata akan menikam pasangan anda dan menyedihkannya. Disebut dalam hadis bahawa Nabi Muhammad s.a.w. tidak pernah bercakap perkara keji.
  7. Memberi galakan terhadap minat pasangan atau hobinya. Salah satu kaedah memberi galakan ialah menyediakan ruang untuk pasangan melakukan aktivitinya, membeli barang kegemarannya atau melibatkan diri dengan hobi tersebut. A’ishah, isteri Nabi Muhammad s.a.w. ingin melihat orang Habsyah bermain. Nabi s.a.w. bersama A’ishah dan menemaninya hingga A’ishah berasa jemu. A’ishah berkata yang bermaksud: “Aku melihat Nabi s.a.w. melindungi aku dengan kain selendangnya, sedangkan aku ketika itu sedang melihat orang Habsyah bermain di masjid hinggalah aku berasa jemu...” (Riwayat Bukhari). Jangan larang pasangan anda melakukan aktiviti kesukaannya. Ada kemungkinan pasangan anda akan menghabiskan masa yang terlalu lama hingga mengabaikan tanggungjawab atau menghabiskan wang yang banyak dengan aktivitinya. Anda boleh berbincang dengan baik bagi mengatasi tabiat buruk itu.
  8. Ucapan tanda penghargaan. Jangan lupa mengucapkan terima kasih, ucapan tahniah, ucapan takziah dan sebagainya.
  9. Menghargai pemberian pasangan. Jangan dilihat pada kualiti atau harga pemberian itu, tetapi pandanglah pada hati yang ikhlas yang menghadiahkan benda tersebut. Yang lebih penting adalah yang tersirat, bukan yang tersurat. Jaga pemberian tersebut dengan baik. Jika tiada hadiah berbentuk material, ucapan sudah memadai.....

Sumber: CAKAR HARIMAU Tips Kebahagiaan Rumahtangga oleh Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood

-Pencinta Penulisan-


Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Saturday, 23 October 2010

Mengapa berteriak?? Hati Tidak Menjarak



Pada suatu pagi yang hening, seorang guru bertanya kepada murid-muridnya.

"Mengapa seseorang sedang dalam keadaan marah, ia akan berbicara dengan suara yang kuat dan berteriak?".

Seorang murid setelah berfikir cukup lama mengangkat tangan dan menjawab.

“Kerana saat seperti itu ia telah hilang sabar, kerana itu ia lalu berteriak”.

‘Tapi….” Guru bertanya balik, “lawan bicaranya itu tidak berada jauh dari situ, hanya disisinya sahaja. Mengapa harus berteriak? Apakah ia tidak dapat berbicara baik-baik?

Hampir semua murid memberikan sejumlah alasan yang pada perkiraan mereka adalah logik. Namun tiada satu pun jawapan yang benar-benar dapat memuaskan hati.

Guru lalu berkata. “Ketika dua orang sedang berada dalam situasi kemarahan, jarak antara kedua-dua hati mereka menjadi amat jauh walau secara fizikalnya mereka begitu dekat. Kerana itu, untuk mencapai jarak demikian, mereka harus berteriak. Namun anehnya, semakin keras mereka berteriak, semakin pula mereka menjadi marah dan dengan sendirinya jarak hati yang ada di antara kedua-duanya pun menjadi lebih jauh lagi. Kerana itu mereka terpaksa berteriak lebih keras lagi”

Guru menjelaskan dengan lebih lanjut. “Sebaliknya, apa yang akan terjadi ketika dua orang saling jatuh cinta? Mereka bukan hanya tidak berteriak, namun ketika mereka berbicara sekali pun, suara yang keluar dari mulut mereka begitu halus dan kecil. Sehalus apa pun kedua-duanya masih berupaya untuk saling mendengarkannya dengan begitu jelas sekali.

"Mengapa pula demikian?” Guru bertanya sambil memperhatikan murid-muridnya.

Mereka nampak berfikir dengan serius sekali namun tidak seorang pun yang berani bangun untuk memberikan jawapan.

“kerana hati mereka begitu dekat, hati mereka tidak berjarak. Pada akhirnya sepatah kata tidak perlu mereka ucapakan. Satu pandangan mata sahaja amatlah cukup untuk membuatkan mereka memahami apa yang ingin disampaikan”. Terang Guru tersebut

Guru masih meneruskan. “Ketika kamu dilanda kemarahan, janganlah hati mu menciptakan jarak. Lebih lagi hendaknya kamu tidak mengucapkan kata-kata yang mendatangkan jarak di antara kamu. Mungkin disaat seperti itu, tidak mengucapkan kata-kata merupakan cara yang bijaksana. Kerana waktu yang akan membantu kamu….”

Sekian. -TAMAT- 

[Pencinta Penulisan]

Nota:
Moral of story dari kisah di atas adalah, kita semua mempunyai jumlah waktu yang sama meskipun kemampuan yang tidak sama. Tetapi orang yang menggunakan waktunya dengan lebih baik, acapkali mengalahkan mereka yang mempunyai kemampuan lebih banyak.

Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Friday, 22 October 2010

KISAH RUMPUT DAN ORANG YANG DISAYANGI


Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini : -

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar: Baiklah...apa yang saya harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.
Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan seikhlas hati.
Sekian. -TAMAT-

[Pencinta Penulisan]

"...kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari. Kemudian DIA datangkan pula guruh dan kilat....Puas kita menangis,mencari di mana matahari....Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI..."

Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

MANGKUK YANG CANTIK , MADU DAN SEHELAI RAMBUT




Rasulullah SAW, dengan sahabat-sahabatnya Abu Bakar r.a., Umar r.a., Uthman r.a., dan Ali r.a., bertamu ke rumah Ali r.a. Di rumah Ali r.a. isterinya Sayidatina Fatimah. Putri Rasulullah SAW menghidangkan untuk mereka madu yang diletakkan di dalam sebuah mangkuk yang cantik, dan ketika semangkuk madu itu dihidangkan sehelai rambut terikut di dalam mangkuk itu. Baginda Rasulullah SAW kemudian meminta kesemua sahabatnya untuk membuat suatu perbandingan terhadap ketiga benda tersebut (Mangkuk yang cantik, madu, dan sehelai rambut).

Abu Bakar r.a. berkata, "Iman itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, orang yang beriman itu lebih manis dari madu, dan mempertahankan iman itu lebih susah dari meniti sehelai rambut".

Umar r.a. berkata, "Kerajaan itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, seorang raja itu lebih manis dari madu, dan memerintah dengan adil itu lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Uthman r.a. berkata, "Ilmu itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, orang yang menuntut ilmu itu lebih manis dari madu, dan beramal dengan ilmu yang dimiliki itu lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Ali r.a. berkata, "Tamu itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, menjamu tamu itu lebih manis dari madu, dan membuat tamu senang sampai kembali pulang ke rumanya adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Fatimah r.ha.berkata, "seorang wanita itu lebih cantik dari sebuah mangkuk yang cantik, wanita yang berpurdah itu lebih manis dari madu, dan mendapatkan seorang wanita yang tak pernah dilihat orang lain kecuali muhrimnya lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Rasulullah SAW berkata, "seorang yang mendapat taufiq untuk ber'amal adalah lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, beramal dengan amal yang baik itu lebih manis dari madu, dan berbuat amal dengan ikhlas adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Malaikat Jibril AS berkata, "menegakkan pilar-pilar agama itu lebih cantik dari sebuah mangkuk yang cantik, menyerahkan diri; harta; dan waktu untuk usaha agama lebih manis dari madu, dan mempertahankan usaha agama sampai akhir hayat lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Allah SWT berfirman, "Syurga-Ku itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik itu, nikmat Syurga-Ku itu lebih manis dari madu, dan jalan menuju Syurga-Ku adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Nota:
adat bersendikan hukum,hukum bersendikan syariat allah... syarak mengata, adat menurut... biar mati adat jangan mati syariat....



Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Bersediakah Kita Bila Ajal Tiba



Malam dingin udara terasa menusuk. Air mata menitis, mengalir begitu saja. Mengingat kematian boleh hadir bila-bila saja. Bahkan bila Allah  SWT mentakdirkan detik ini kita meninggal dunia, maka detik ini juga kita meninggal dan kita tidak dapat menolaknya. Kita tidak bisa berbuat apa pun, sekalipun kita berlari ke hujung dunia, kematian tetap menjemput kita. Betah ia bertandang datang, tanpa salam......tanpa pesan

Rumah tiba-tiba penuh dengan tangisan. Anak-anak kita menangis. Pasangan hidup kita menangis. Orang tua kita menangis. Teman-teman, sahabat handai, rakan taulan, tetangga mereka semua yang menyayangi serta memusuhi menangis. Kita hanya bisa membisu, jasad kita dimandikan, dikafani, kemudian disolatkan. Selesai orang ramai menyolati kita buat pengakhiran, tubuh kita dimasukkan keranda. Diangkat dan disemadikan ke liang lahat. Diringi isak tangis orang-orang yang kita cintai.


Tubuh kita diturunkan diliang lahat seukuran tubuh kita. Dimiringkan ke arah kiblat. Ditutup dengan papan. Tinggallah diri kita dalam kegelapan, sendirian dan kesepian. Tiada seorang pun yang mahu menemani diri kita. Bahkan orang paling mencintai kita sekalipun pergi meninggalkan kita. Hanyalah amal kebaikan kita selama hidup di fana dunia yang sudi menemani kita. Amal kebaikan itulah yang menjadi bekal kita. Cahaya buat kita di dalam sana.....


Apabila nafas seseorang telah mendesak sampai dikerongkong dan dikatakan kepadaNya....'Siapakah yang dapat menyembuhkanmu?' dan dia yakin bahawa sesungguhnya itulah waktu perpisahan dengan dunia telah tiba dan tautan betis kiri dan betis kanan. Kepada Tuhanmu-lah pada hari itu kamu dihalau.' (QS. al-Qiyamaah : 26-30).


Sudahkah kita siap siaga bila detik ini ajal tiba? atau kita masih lagi betah dengan keindahan dunia yang penuh kepalsuan semata..............Kita sering lupa, leka dan alpa dengan godaan dunia. Sesungguhnya kita tidak pernah sempurna, namun tidak salah kita berusaha menuju kesempurnaan.



Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

10 Tabiat Merosakkan Otak

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة
- keterangan gambar - fungsi otak

1. Tidak mengambil sarapan pagi
Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.


2. Terlebih makan
Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.


3. Perokok
Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit 'Alzheimer'.


4. Penggunaan gula yang berlebihan
Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.


5. Pencemaran udara
Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia.Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.


6. Terlebih tidur
Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.


7. Menutup muka ketika tidur
Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.


8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat
Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.


9. Kurang berimiginasi
Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.


10. Jarang berfikir
Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.



Sharing is caring....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Sunday, 17 October 2010

Hapuskan PTPTN

PTPTN barah yang membunuh dalam diam.........Belum abis study dah terbeban dengan hutang. Dalam masa 6 bulan setelah tamat pgajian, tuntutan bayaran balik akan di maklumkan kepada peminjam. Dapat keje ke tak, PTPTN peduli apa....Maka bermulalah intrest yang membeban......bulan berganti bulan, bulan bertukar tahun...tahun silih berganti.... sampai mati pun belum tentu langsai hutang tersebut......PTPTN merupakn satu penindasan secara halus terhadap rakyat jelata...

-Modes Operandi Terkini PTPTN-

Kepada sesiapa yang namanya kena naik mahkamah maka secara diktatornya PTPTN memaksa peminjam mengangkat sumpah membayar cas dari 4% kpd 8%. So, sekarang ni dah takder keje gila depa nak blacklist2 nama keluar negeri dah, sekarang ni depa tukar hukuman kepada peminjam dari 4% kpd 8%. Depa tau, kalau blacklist pun nama takder guna, bukan peminjam nak keluar negara pun... paling tidak pun buat ibadah haji, itu pun tak tau bila pergi nya.....PTPTN memang TERlampau....lintah darat+setan gondol+yahudi+firaun+israel.

Terbaru mereka akan bekerjasama dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk membuat potongan terus dari gaji yang diperolehi. Persoalannya, adilkah praktikal sebegini kepada semua peminjamnya??? Bagaimana dengan peminjam yang tiada mempunyai pekerjaan, bagaimana pemotongan yg hendak PTPTN lakukan terhadap mereka??


Tak sepatutnya rakyat (pelajar) terbeban dengan intrest yang PTPTN kenakan...Bukankah rakyat berhak mendapat pendidikan yang sempurna dan percuma dari negara yang kaya hasil buminya?

Oleh itu, aku berpesan pada diri aku serta khalayak sekalian, gunakan kuasa yang ditangan sebaiknya......mahukah kita terusan berada dalam keadan tersepit, terhimpit dan terkepit hanya kerana ketidaksanggupan kita untuk mengubahnya?? sampai bila??? adakah kita mahu anak cucu kita juga melalui kepayahan yang kita tempohi hari ini??? Ayuh semua, selamatkan Malaysia.....

"TIADA YANG BAKAL BERUBAH JIKA DIRI TIDAK MERUBAH"

Bersama Mereformasikan Minda





Sharing is caring.....(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

Saturday, 16 October 2010

Aku Tak Mengerti Hatiku

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Kau yang ku rindu
Kau yang mengusik sukma ku
Tiap waktu tiada jemu aku terus merindu
Kau yang aku puja....
Kau yang senantiasa aku damba
Dijaga dan dilena..


Aku tak mengerti hatiku
Aku tak fahami cintaku....
Andai kau terima impian ku ini
Kan ku hiasi hari mu dengan gembira
Janjiku....kau tak akan ku persia
Bagiku, kaulah segala.....
Tiada bandingan seisi dunia
Aku bahagia bila kau ada bersama....
Ceria bak camar terbang di awan sana

Tiada lagi yang ku angankan
Hanya dirimu seorang....
Temani aku hingga ke akhiran
Kehidupan yang dipinjamkan...



___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.